Möt en Massör

Vi är tillbaka i vardagen efter en helt fantastisk sommar men går nu mot en ny årstid. Vi vill att samma motiviation och energi som sprudlar på sommaren ska hänga kvar även under hösten så vi kan känna oss pigga och må så bra som möjligt. Bloggen tog en pratstund med vår massör Karolina, som delar med sig av några av sina bästa hösttips.

Vad ser du mest fram emot med hösten?
-Mitt jobb på Flexmassage. Jag får möta så många fantastiska människor varje dag. Jag ser fram emot att få hjälpa och motivera fler folk att må bättre året runt.


Många ser träning som ett “måste” att få till. Har du några bra tips på hur man lätt kan få in en bra träningsrutin i vardagen och göra den roligare?
-Det är något man hör ganska ofta. Nej, man måste såklart inte gå till ett gym om man tycker att det är tråkigt. Det finns massa andra roliga sätt för att röra på sig. Gruppträning, klättring, simning, löpning eller cykling är bara några exempel av många. Hitta den träningsformen som du tycker är rolig och passar dig.

Mina egna bra tips för att kunna få in träningen som en vardagstrutin är:

  • Skaffa ett tydligt mål, börja lätt och arbeta med små steg framåt. Ingen kan bli hjälte på endast några veckor.
  • Hitta din inre motivation. Ditt “varför”. Fråga dig själv varför du vill träna.
  • Hitta en träningsform som passar dig och ta den på allvar. Fokusera på träningen när du utför den. Allt annat finns det tid för efter din träning.
  • Ha roligt! Skapa en bra spellista. Träna gärna tillsammans med en kompis. Pusha varandra och var kreativa med att testa nya övningar och rörelser.
  • Tänk alltid positivt. Inse hur grym du är och var stolt!

Vad har du för hösttips för att fortsätta hålla energin och motivationen uppe?
-Precis, sommaren går mot sitt slut. Livet fortsätter ju varje dag året om, inte bara våra få sommarmånader. Det finns mycket att njuta av även nu på hösten.

  • Gå ut i skogen och naturen för en härlig promenad. Luften är frisk på hösten och naturen är så vacker när alla höstfärger visar sig.
  • Gör roliga saker inomhus. Anmäl dig till en danskurs, gå och bowla med dina vänner eller spela beachwolleyboll med kollegorna. Alternativen är många.
  • Ät gott och nyttigt. Så här års är många grönsaker färgstarka och färska. Fyll ditt kylskåp med vitaminrik mat.
  • Se till att sova gott! Kom ihåg att sömnen är minst lika viktig som kosten och träningen. 

-Motion är en bra medicin. Det är aldrig försent att börja träna!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.