Vardagsmotion- nyckeln till ett hälsosammare liv

Att röra på sig vardagen är viktigt, något som de allra flesta är medvetna om. Träning och hälsa har nog aldrig varit så populärt som idag och medvetenheten hos allmänheten bara ökar. Många tränar regelbundet och vet vad som behövs för att må bra men har ibland svårt att få ihop sin tid när alla måsten ska hinnas med. Därför tänker vi på Massagebloggen dela med oss av några enkla medel till att få in motion i vardagen på ett naturligt sätt. Alltså vardagsmotion!

Vardagsmotion ska vara enkelt och något som faller sig naturligt för dig. Här kommer några smarta tips, som du säkert hört förut, men dessa viktiga knep tåls att höras igen – för att få in motion i vardagen:

  • “Transport-träna”. De sträckor där möjligheten finns för dig att antingen cykla eller gå till olika jobb, möten etc. utnyttja det.
  • Ta trapporna –  Få in som rutin att du alltid tar trappan istället för hissen eller rulltrappan.
  • Hoppa av en hållplats tidigare – från tex. bussen eller spårvagnen. Detta kan ta någon minut längre än om du åkt hela vägen men ger dig både frisk luft och extra vardagsmotion.
  • Parkera längst bort – När du tar bilen och väljer parkering vid ditt mål, välj en plats så långt bort som möjligt. Då får du en extra promenad till ditt ärende på köpet.
IMG_1934
Hoppa av en hållplatstidigare och gå sista biten i vårsolen, vardagsmotionen är fixad och massa ny energi är införskaffad!

När det kommer till vardagsmotion tänk på enkelheten och kom ihåg att det är de små förändringarna som kan göra de stora skillnader för din hälsa och ditt välmående!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.